BAZA USŁUG BADAWCZYCH
Uniwersytetu Jagiellońskiego
Grywalizacja i jej potencjał w edukacji
słowa kluczowe: grywalizacja, motywowanie, edukacja
numer oferty: UEK/16
tematyka badań:

Wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do utrzymania zaangażowania, budowania nawyków i kształtowania pozytywnych zachowań w nauczaniu.


Szkolenie przybliży możliwości zastosowania różnych form grywalizacji: tradycyjnej, z wykorzystaniem elementów gier strategicznych, RPG, planszowych i terenowych oraz wersji on-line, bazującej na wprowadzeniu online’owej platformy dostępnej dla każdego uczestnika w nią zaangażowanego.

Dzięki wykorzystaniu grywalizacji w prowadzonych zajęciach, uczeń/słuchacz będzie w stanie:

  • pozyskać konkretną wiedzę – angażując się w ciekawe aktywności, które będą odpowiednio ustalane i monitorowane przez nauczyciela,
  • podejmować wyzwania i ustalać zoptymalizowany plan działań w celu ich osiągnięcia,
  • partnersko i konstruktywnie rywalizować z rówieśnikami,
  • rozwijać logiczne myślenie,
  • nauczyć się odpowiedzialności za podejmowane decyzje,
  • radzić sobie z porażką, którą można zamienić w iterację powtórzeń,
  • doskonalić umiejętność planowania, łączenia faktów i wyciągania wniosków,
  • odkrywać i doceniać swoje mocne i słabe strony,
  • nabrać pewności siebie,
  • poznać jak wygląda praca projektowa oraz jak niezbędna jest współpraca i praca zespołowa.

Korzyści

  • nabycie praktycznych umiejętności wdrażania i projektowania grywalizacji w programach edukacyjnych,
  • ukazanie narzędzi cyfrowych oraz zasobów edukacyjnych (w tym otwartych zasobów edukacyjnych) do realizacji zajęć,
  • poszerzenie własnego warsztatu pracy,
  • doskonalenie umiejętności rozwijania kompetencji kluczowych,
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych,
  • ukazanie możliwości wykorzystania grywalizacji w zwiększaniu zaangażowania uczniów/słuchaczy w proces edukacyjny (w tym w kształceniu zdalnym),
  • poznanie założeń edukacji poprzez gry,
  • nabycie praktycznych umiejętności wykorzystania gier edukacyjnych i grywalizacji w nauczaniu przedmiotowym.
usługi:

Oferujemy

  • szkolenia i warsztaty,
  • pomoc przy zgrywalizowaniu konkretnych zajęć/tematów lekcji.

Problematyka poruszana podczas zajęć:

  • Zabawa a gra;
  • Gry tradycyjne i gry cyfrowe w edukacji;
  • Edukacja poprzez gry;
  • Zadania i funkcje edukacji poprzez gry i grywalizacji w postapandemicznym świecie;
  • Kreatywność i metody rozwijające twórcze i projektowe myślenie (m.in. storytelling, Design Thinking, warsztat kreatywny);
  • Grywalizacja – teoretyczne i praktyczne jej aspekty;
  • Grywalizacja a motywowanie i zaangażowanie ucznia/słuchacza;
  • Laboratorium grywalizacyjne (przykłady narzędzi i dobrych praktyk w zakresie gier i grywalizacji, zajęcia m.in. z twórcami/wdrożeniowcami gier i rozwiązań grywalizacyjnych, projektowanie własnych działań z zakresu grywalizacji i edukacji poprzez gry).
doświadczenie / referencje / realizacje:
  • Duże doświadczenie w badaniach nad zastosowaniami grywalizacji w obszarach biznesowym i edukacyjnym,
  • Współpraca z dostawcami rozwiązań – platformy grywalizacyjne i możliwość wykorzystania ich narzędzi do wdrożenia grywalizacji,
  • Opracowanie programów grywalizacyjnych i pomoc przy ich wdrożeniach w przedsiębiorstwach i dla nauczycieli.
forma współpracy: usługi badawcze, inne
rodzaj usług badawczych: ekspertyza

informacja / kontakt broker Uniwersytetu Jagiellońskiego

imię i nazwisko: Małgorzata Smaga-Szczepańczyk
telefon: 122935909
AKTUALNOŚCI
NAJNOWSZE INFORMACJE
Powstaje zminiaturyzowany endoskop do ratowania życia noworodków
Zespół badaczy z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Warszawskiego finalizuje prace nad nowym urządzeniem wspomagającym leczenie zaburzeń oddychania u wcześniaków. To zminiaturyzowany endoskop połączony z sondą i dozownikiem leku, dzięki czemu będzie możliwe wykonanie ratujących życie niezbędnych czynności intubacyjnych w najmniej inwazyjny sposób. Urządzenie ma ułatwić leczenie, a także ograniczyć wysokie ryzyko powikłań związane z tego rodzaju procedurami wykonywanymi u noworodków.
Nowa metoda identyfikacji bakterii pomoże w walce z leptospirozą
Badacze z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie opracowali metodę diagnostyczną, która może zmienić reguły gry w zwalczaniu leptospirozy i wdrażaniu programów profilaktycznych. Według naukowców nowa metoda rozwiązuje dotychczasowe techniczne problemy w diagnozowaniu leptospirozy, co w przyszłości powinno pomóc skutecznie przeciwdziałać rozwojowi tej choroby na świecie.
Naukowcy z UJ znaleźli sposób na udoskonalenie biologicznej metody oczyszczania ścieków
Na Uniwersytecie Jagiellońskim odkryto sposób na ograniczenia puchnięcia osadu czynnego w oczyszczalniach ścieków. Polega on na utrzymywaniu w równowadze mikroorganizmów odpowiadających za kontrolowanie liczebności bakterii nitkowatych. W opinii badaczy odkrycie pozwoli zmniejszyć koszty eksploatacji oczyszczalni, jak i ograniczyć ilość stosowanych przez nie odczynników chemicznych mających negatywny wpływ na środowisko naturalne.
ZESPÓŁ
NASI PRACOWNICY
PARTNERZY
Klaster Lifescience KrakówPACTTJagiellońskie Centrum Innowacji
Kontakt
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Centrum Transferu Technologii CITTRU
Uniwersytet Jagielloński
ul. Bobrzyńskiego 12,
30-348 Kraków

TELEFON:
+48 12 664 42 00
E-MAIL:
cittru@uj.edu.pl
Fundusze EuropejskieMNiSWInkubator InnowacyjnościUnia Europejska